Galinio posūkio signalo lempos taisymas

Niekada nerekomenduoju pačiam lįsti prie tų dalykų, kurių visiškai neišmanai, kurių perpratimui reikia papildomo laiko, pastangų ir žinių, o jūsų pragyenimo šaltinis yra visiškai nesusijęs su mechanika ar elektronika.

Tokiu atveju, sugedus automobiliui važiuojate tiesiai į automobilių servisą ir ieškote pagalbos. Visgi net ir tokiame sudėtingame įtaise kaip transporto priemonė gali nutikti sutrikimai, kuriuos nesunkiai pakoreguosite patys, net ir neturėdami specialių žinių. Tuo pačių sutaupysite daug brangaus laiko, nes kiekviena kelionė į autoservisą reiškia mažiausiai vieną dieną, praleistą be nuosavos mašinos.

Priklausomai nuo automobilio modelio, vienas iš tokių nesunkiai sutvarkomų dalykų gali būti neveikianti posūkio lempa. Mano 2001-ųjų Renault Laguna II Grand Tourismo Grandtour prietaisų skydelyje keistai pradėjo elgtis kariojo posūkio rėlė ir šviesos signalas, rodantis, kad posūkis įjungtas. Tiek šviesos signalo simbolis – identifikuojantis, kad posūkis įjungtas – tiek posūkio dažnumo garsas pagreitėjo. Ėmė veikti tarsi dvigubai greičiau.

Išlipęs ir apėjęs automobilį pastebėjau, kad galinio kairiojo posūkio lempa nedega, arba dega su pertrūkiais, bet tuo pačiu užsidega kitas – kompensacinis žibintas, kuris skirtas atvaizduoti, kad yra įjungta atbulinė pavara. Man prireikė vos keleto minučių, kad viską sutvarkyčiau savo rankomis.

Pirmiausiai norėjau įsitikinti ar viskas tvarkoje su pačia posūkių lempa. Universalo bagažinė didelė, priėjimas prie žibintų erdvus ir patogus. Tikrai nesunkiai galima išsiimti skydelį su visomis galinėmis lempomis. Išėmiau abu: tiek dešinį tiek karį. Išsukau dešiniojo posūkio lempą ir įdėjau į kairiojo skydelį – niekas nepasikeitė. Reiškia pati lempa yra neperdegus ir veikianti. Ėmiau atidžiau apžiūrinėti kontaktus ateinančius į žibinto skydelį. Pastebėjau, kad pajudinus laidų mazgą posūkis imdavo veikti. Supratau, kad bėda bus laiduose arha kontaktuose. Atjungiau kontaktų lizdą jungiamą prie žibinti panelės ir – bingo – pamačiau, kad viena kontaktinė metalinė plokštelė yra keistai persisukus ir pakrypus į šoną. Susiradau ploną atsuktuvą ir švelniai pabandžiai grąžinti kontaktą į savo vietą. Atlenkiau ir pasukau į tą padėti, kurioje buvo visi kiti kontaktai. Apvaliau ir nušveičiau kitas kontaktines plokšteles. Rezultatas? Posūkis vėl veikia ir sutaupyta krūva laiko.

Prieš varydami automobilį į servisą visuomet įvertinkite gedimo dydį ir savo gebėjimus. Galbūt pavyks viską sutvarkyti tiesiog čia ir dabar.

Nuotraukų šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.