Kas gali atsitikti automobiliui, jeigu važiuosite su įjungtu rankiniu stabdžiu?

Mūsų mintys ir veiksmai juda kurkas greičiau į priekį, kad galėtume nepraleisti pro akis įvairių techninių signalų, kuriuos mums siunčia daiktai, naudojami kiekvieną dieną. Automoblis pajudėjo iš vietos? Reiškia viskas tvarkoje ir smegenys automatiškai atmentą versiją, kad galbūt reiktų išjungti rankinį stabdį.

Žinoma, atidesni ir labiau patyrę vairuotojai iš karto pajus, kad automobilis su įjungtu rankiniu stabdžiu praranda savo galią. Be to, nuvažiavus tokiomis sąlygomis pakankamai ilgą atstumą, dėl stabdžių kaladėlių trinties į stabdžių diskus, jos ima kaisti ir skleidžia specifinį degančių ar įkaitusių daiktų kvapą.

Taigi, daugelis vairuotojų pagaliau pastebėję, kad vairavo su įjungtu rankiniu stabdžiu natūraliai supyksta ant savęs ir ima mąstyti, ar nebus pakenkę savo stabdžių sistemai?

Ar važiavimas su įjungtu rankiniu stabdžiu gali pakenkti stabdžiams?

Tai iš esmės priklauso nuo trijų dalykų:

  • nuo greičio, kuriuo važiavote įjungtu parkavimui skirtu stabdžiu;
  • nuo nuvažiuoto atstumo;
  • ar jūsų automobilis yra varomas priekiniais ar galiniais ratais.

Įjungtas rankinis stabdis važiuojant nedideliu greičiu ir neilgą atstumą dažniausiai nepalieka jokių ilgalaikių pasekmių. Kuo didesnis greitis tuo daugiau šilumos išskiria trintis tarp stabdžių kaladėlių ir diskų, o tai jau gali įtakoti tam tikrus pokyčius:

  • išsiskyręs karštis gali persiduoti stabdžių skyčiui, kuris ypatingomis sąlygomis gali užvirti;
  • tačiau dažniausiai karščio artefaktas būna glazūra, kuria aptraukiamos stabdžių kaladėlės. Dėl to jos tampa labai slidžios ir automobilį tampa sunkiau sustabdyti. Tačiau toliau važinėjant įprastomis sąlygomis, šis paviršius nusitrina ir kaladėlės vėl pasidaro veiksnios ir pilnai funkcionalios.

Įtaka stabdžių sistemai gali pasireikšti ir nuo to, kiek stipriai buvo užtrauktas rankinis stabdis. Jeigu jis buvo įjungtas pilnu pajėgumu, neigiama įtaka stabdžiams bus didesnė, nes tai lems didesnę trintį ir didesnį išsiskiriančios šilumos kiekį.

Skirtumai tarp automobilių varomų priekiniais ir galiniais ratais

Automobilį varančių ratų tipas gali lemti, ar apskritai galėsite pajudėti iš vietos, jeigu rankinis stabdis bus įjungtas. Kai kuriuose modeliuose su priekiniais varomais ratais, bus netgi neįmanoma pasukti vairo.

Tuo tarpu automobiliuose, varomuose galiniais ratais, variklio pastangomis stabdžių trintis yra kompensuojama ir ši problema gali likti nepastebėta iki tol, kol pažeidimai bus ženklūs ir negrįžtami: anksčiau susidėvės įvairūs stabdžių sistemos komponentai ar netgi bus sugadinti guoliai.

 

Author: Paulius

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *