Užvedimo laidai arba krokodilai. Jų storis ir gnybtai

Kokius automobilio užvedimo laidus pirkti? Jeigu klausiate savęs šio klausimo ir ieškote atsakymo internete, tikriausiai esate susidūrę su nekokybiškai ar prastai savo funkciją atliekančiai taip vadinamais krokodilais.

Man, beje, taip pat teko praėjusią žiemą savo kailiu patirti savo turimų užvedimo laidų funkcionalumą. Keletą kartų kažkaip sėkmingai padėjęs užsivesti šalčių apogėjaus išbandymus patyrusius kaimynų automobilius, visiškai priešingą rezultatą patyriau, kuomet pagalbos reikėjo man pačiam. Niekas nepadėjo. Atrodė, kad bandymai užkurti prijungtais laidais dar labiau sodino ir taip jau negyvą akumuliatorių. Starteris net nepajudėdavo. Bandėme krauti ir 5 min. ir 10 min., keletą kartų net ilgiau, bet eilinis bandymas užvesti automobilį, blokšdavo visas viltis ant įšalusios galinės sėdynės. Kad reikės naujo akumuliatoriaus žinojau jau kurį laiką. Šis tarnavo 5 metus ir tarnavo puikiai, todėl paprašiau pažįstamo, kad pavežtų iki automobilių detalių parduotuvės, nes kitų variantų užsivesti nebeįsivaizdavau.

Retas dalykas, tačiau netikėtai išsivystęs pokalbis su parduotuvės konsultantu atskleidė paslaptį, kurią turėtų žinoti kiekvienas šaltųjų klimato zonų automobilio savininkas, besivežiojantis bagažinėje krokodilus. Visuomet malonu gauti ne tik profesionalius patarimus dėl norimos įsigyti prekės bet ir papildomą informaciją, kurios pasidalijimas nieko nekainuoja, tačiau įstringa giliai atmintin, sukuria nuostabų ryšį ir neabejotinai galimus pardavimus ateityje.

Taigi, prasitariau konsultantui, kad būtų kažkaip smagu, atvažiuoti savo mašina pačiam ir pasikeisti įsigytą akumuliatorių, bet pasiguodžiau, kad jo niekaip negaliu užvesti. Netgi laidų pagalba. Klausiu, ar gali būti taip beviltiškai išsikrovęs akumuliatorius ar gal yra kitos priežastys? Ir štai jis pataria, kad greičiausiai problemos esmė slypi užvedimo laidų storyje arba gnybtų dydyje ir tame kaip kokybiškai pritvirtinti kontaktai. Žinot, tą jausmą, kai pajunti palengvėjimą, kuomet atrodo, kad krūva akmenų nuo galvos nuslenka žemyn ir prapuola prarajon?

Palyginu savuosius laidus su tais, kuriuos turi keletas draugų ir pas vieną – bingo! – randu tokius kabelius, kurie iš karto patvirtina parduotuvės konsultanto žodžius. Maniškiai prieš juos atrodo tarsi vaikiški žaislai iš Maxima prekybos centro, kuriame dominuoja kiniška produkcija. Pasiskolinu šiuos laidus, kurie vizualiai storesni apie tris kartus, mažiau lankstūs, bet tvirtesni, gnybtai stambesni ir masyvesni. Dar kartą prijungiam tuos pačius automobilius ir…

…užvedam iš pirmo bandymo. Nieko nelaukę, nepakaitinę ar nepakrovę įsivaizduojamą mistinį laiką, kaip darėme prieš tai.

Įvairiuose forumuose teko skaityti, kad optimalus laido storis turėtų būti 8-10 mm, bet kai kurie naudoja ir didesnio skersmens kabelius. Išvada bet kuriuo atveju paprasta ir patirta ne vieną kartą kiekvieno kada nors ką nors pirkusio žmogaus: pigus ir prastas tarnauja visuomet trumpiau ir atskleidžia savo kokybės ribas pačiai nedėkingiausiais momentais. Juk niekas nenorėtų stovėti gatvėj spaudžiant šalčiui vien dėl to, kad sutaupė rimtiems užvedimo laidams. Būkite atidūs visuomet, kai renkatės ir įsigyjate aksesuarus ir priežiūros priemones automobiliams. Ir dar kartą ačiū auto detalių parduotuvės konsultantui!

Author: Paulius

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.