Ar galima ir kiek galima važiuoti su tuščia padanga?

Bet koks automobilio gedimas yra nemalonus, tačiau dvigubai nemaloniau, kai su juo susiduriame važiuodami toli nuo namų, keliaudami pas kitame šalies gale gyvenančius giminaičius ar darbo reikalais riedėdami kokios nors valstybės autostrada.

Bet kokio indikatoriaus aktyvacija automobilio prietaisų skydelyje daugelį vairuotojų varo iš proto. Vienas iš nemaloniausių simbolių – pranešimas apie sumažėjusį oro slėgį padangose. Pradžioje gaunamas perspėjimas apie nežymų pokytį, neatitinkantį nustatytų tam tikram modeliui reikalavimų. Vėliau oro slėgis tiesiog akyse ima mažėti, kol galbūt – ačiū Dievui! – ties kažkuria padala stabilizuojasi. Taip gali nutikti, kuomet padangą praduria vinis: mažėjant oro slėgiui ir padangai minkštėjant, vinis gali toliau pasislinkti į padangos vidų iki pat savo galvutės, kol galiausiai ji užkiša pradurtą skylę ir sulaiko likusį orą.

Blogesnis scenarijus bus, kuomet padangoje visiškai neliks oro ir ji taps tuščia. Vairuotojas pajus pasikeitusias automobilio traukos savybes ir papildomas pastangas siekiant jį išlaikyti stabilų kelyje. Širdis, žinoma, ima plakti greičiau ir akys automatiškai ima dairytis laisvos šalikelės. Ką daryti, jei automagistralė nėra patogi sustoti, o kelio ženklas praneša, jog artimiausia saugaus poilsio zona yra už 20 km? Kaip elgtis tokiu atveju? Ar bandyti toliau važiuoti ir rizikuoti pažeisti padangą, o galbūt ir kitas automobilio dalis, ar nedelsiant parkuotis šalikelėje ir kviestis pagalbą?

Kiek galima važiuoti nuleista padanga?

Kalbant apie saugumą, važiuoti tuščia padanga negalima iš viso. Beorė padanga netenka sukibimo ir tos pačios automobilio kontrolės, kokia būna, kai padangoje yra pakankamas kiekis oro. Taigi, nepatyręs vairuotojas tokiomis sąlygomis gali nejausti automobilio ir nesuvaldyti skirtingose eismo situacijose. Jeigu ir toliau važoiuosite su nuleista padanga, galite negrįštamai ją pažeisti – be galimybės restauruoti ateityje – bei rizikuoti sugadinti kitas susijusias dalis: stabdžių vamzdelius, stabdžio diską, suportą, ratlankį ir kt.

Jeigu rate yra bent kažkiek oro, arba oro nutekėjimas yra lėtas ir turite galimybę papildomai pripūsti padangą, gali būti pakankamai saugu vairuoti automobilį toliau iki pasieksite padangų montavimo – balansavimo servisą. Jeigu nuspręsite elgtis būtent taip, nepamirškite laikas nuo laiko stabtelti, kur yra tokia galimybė ir patikrinti, ar padangoje vis dar yra kažkiek oro, kad galėtumėte tęsti kelionę. Jeigu oro nebeliko, sustokite ir kvieskite kelių pagalbą, kad jūsų automobilį pristatytų į artimiausią taisymo punktą.

Kas vyksta važiuojant visiškai tuščia padanga?

Kuomet važiuojate visiškai tuščia padanga, ratlankis visą slėgį perduoda padangos gumai. Padangos guma ima trintis tarp kelio asfalto dangos ir paties ratlankio, tarsi būdama girnose. Ši trintis galiausiai sudrasko padangos gumą, pažeidžia kordą ir padanga tampa nebepataisoma. Todėl būkite atidūs ir apdairūs ir vairuokite visiškai tuščia padanga tik tokiu atveju, kai nėra saugu sustoti šalikelėje ir ramiai palaukti tinkamos pagalbos.

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Author: Paulius

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *