Kiek ilgai tarnauja automobilio sankaba?

Automobiliuose su mechaninėmis greičio dėžėmės sankaba atlieka labai svarbų vaidmenį perjunginėdama bėgius ir priversdama automobilį startuoti iš vietos. Galite pabandyti suskaičiuoti, kiek kartų reikės nuspausti sankabos pedalą vykstant į vos už kelių kilometrų esančią parduotuvę nusipirkti karštą vasaros dieną keletui porcijų ledų.

Atsakyti į klausimą apie sankabos tarnavimo trukmę yra gana sudėtinga. Pirmiausia ji priklauso nuo gamintojo technologinių sprendimų, panaudotų gamyboje medžiagų bei sankabos mechanizmo konstrukcijos. Tačiau antrasis, ne mažiau svarbus sankabos susidėvėjimo faktorius – vairotojo išprusimas ir jo vairavimo stilius. Bet kuriuo atveju galima pasakyti, kad sankaba daugumoje atvejų nustos veikti greičiau nei jūsų automobilis taps nebeeksloatuojamas.

Kalbėdami su specialistais kaip visuomet išgirsite daugybę įvairių nuomonių. Kai kurie teigia, kad sankaba pasiekia savo limitą ties 50,000 km, tuo tarpu kiti net nemirktelėję garantuoja, kad ši svarbi transporto priemonės dalis gali tarnauti trigubai ilgiau – iki 150,000 km.

Kas gali lemti pirmalaikius sankabos gedimus?

Nereikia pamiršti, kad Lietuva yra ypatingoje geografinėje juostoje, kurioje automobiliams tenka išgyventi tiek vasaros karščius tiek žiemos šalčius. Abi kraštutinės temeperatūros yra tikras išbandymas įvairioms mašinos dalims. Karštuoju metu laiku, greičiu dėžės tepalo temperatūra gali smarkiai pakilti, o tai lemia didesnę apkrovą sankabos komponentams. Jeigu vairuotojas pasižymi specifine vairavimo technika ši apkrova tampa dar didesniu iššūkiu jūsų sankabai.

Lemiančių greitesnį sankabos susidėvėjimą veiksnių yra iš tiesų labai daug, tačiau pats didžiausias jos priešas – vairuotojas. Žinoma, sąmoningai niekas nesistengia ją gadinti ar kaip nors jai kenkti, tačiau žmonės net nesusimąstydami priverčia sankabą dirbti tokiose situacijose, kuriose to daryti nebūtina.

  • Šviesoforas. Jeigu užsidegė raudonas šviesoforo signalas ir jums reikės stovėti laukiant galimybės važiuoti toliau daugiau nei 10 sekundžių, tokiu atveju nenaudokite sankabos, kad automobilį priverstumėte stovėti. Verčiau išjunkite bėgį, nuspauskaite stabdžio pedalą ir stovėkite laisva eiga.
  • Greičio reguliavimas. Dar svarbiau nenaudoti sankabos automobilio greičio reguliavimui. Žinoma, jūs galite pilnai nuspausti sankabos pedalą ir jį vėl visiškai atleisti, tačiau sankaba šiuo atveju patirią didelį krūvį. Vietoje to naudokite stabdžio ir greičio pedalus – būtent jie skirti greičio dinamikai reguliuoti.
  • Dalinis sankabos išspaudimas. Dar vienas ypatingai kenksmingas sankabai elgesys – pusiau nuspaustas sankabos pedalas. Toks veiksmas tiesiog vadinamas sankabos “drožimu”. Nedarykite to ilgiau nei to staiga prireikia pagal eismo situaciją kelyje.

Šios nesudėtingos ir lengvai perprantamos taisyklės leis jums užsitikrinti ilgesnį sankabos tarnavimo laiką ir mažesnes išlaidas automobilio priežiūrai ir taisymui.

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Author: Paulius

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *