Kaip dažnai reikia keisti automobilio oro filtrą?

Vidaus degimo varikliui reikalingas ne tik kokybiškas kuras, tepalai, aušinimo skystis, bet ir vienas nemokamas komponentas – oras, kurį iš mus supančios aplinkos paima ir naudoja specialūs variklio įtaisai. Be oro negalėtų degti kuras ir automobilis negamintų energijos reikalingos variklio galiai.

Be abejo, kaip ir kiekviena cheminė medžiaga, užtikrinanti tobulą variklio darbą, turi būti švari. Dulkės ir įvairios nuosėdos patekę į variklį kartu oru ims ilgainiui jį teršti, blogindamos jo eksploatacines savybes, skatindamos įvairių metalinių dalių greitesnį dėvėjimąsi ir trumpindamos automobilio amžių. Kuomet variklis negauna pakankamo kiekio oro, jis nuolat patiria didesnes apkrovas.

Variklio oro filtro paskirtis yra spręsti minėtas problemas. Oro filtras pradeda dirbti nuo pat variklio užkūrimo ir dirba be perstojo kol variklio neišjungiate. Jis praleidžia į variklį reikiamą kiekį oro ir veikia tarsi spąstai įvairiems su oru patenkantiems nešvarumams. Net ir patys geriausi filtrai nėra ilgaamžiai. Praėjus tam tikram laiko intervalui, jį būtina pakeisti.

Kaip dažnai reikia keisti oro filtrą?

Tai priklauso nuo automobilio savininko vairavimo manieros. Jeigu didžiąją dalį laiko vairuojate mieste, kas savaime reiškia dažnus stabtelėjimus kamčiuose, šviesoforų reguliuojamose sankryžose, praleidžiant pėsčiuosius ir t.t., ar dažnai esate priverstas važiuoti nešvariais gamtos keliais, tai reikš, kad oro filtrą turėsite keisti dažniau už tuos vairuotojus, kurie vairuoja mažiau ir didžiąją dalį tai daro asfaltuotais keliais.

Oro filtras turėtų būti keičiamas kas 10.000 – 15.000 km. Šis nuvažiuoto kelio atstumas sutampa ir su reikalavimu keisti automobilio tepalus. Todėl abu techninės profilaktikos niuansai turėtų būti atliekami tuo pačiu metu. Jeigu įtariate neįprastą variklio veikimą, galite tiesiog patikrinti, ar oro filtras nėra užsikimšęs. Labiau įgudę vairuotojai tai moka padaryti patys, tačiau patikrinimas autoservise dažniausiai nekainuos arba kainuos nedaug, ypač palyginus su žala, kurią patirsite ilgą laiką važinėdami su atitarnavusiu oro filtru.

Pabaigai pateiksime keletą dažniausiai pasitaikančių variklio simptomų, išduodančių, kad atėjo metas keisti oro filtrą:

  • akivaizdžiai padidėjęs suvartojamo kuro kiekis;
  • uždegimo problemos – automobilis užsiveda lėtai arba jo apskritai nepavyksta užkurti;
  • automobilis dirba per garsiai ar staigiai keičiasi apsukų skaičius esant laisvai pavarai;
  • prietaisų skydelyje dega pranešimas, kad laikas apsilankyti autoservise.

Jeigu pastebėjote bent vieną iš šių akivaizdžių variklio darbo pokyčių, kuo greičiau kreipkitės pagalbos į specialistus. Jeigu galimybės to padaryti nedelsiant neleidžia, pasinaudokite kurį laiką viešuoju transportu ir laikykite savo automobilį kieme. Taip apsaugosite jį nuo didesnių problemų ateityje.

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Author: Paulius

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *