Koks kuro bakas mažiau kenksmingas automobiliui: tuščias ar pilnas?

Didžioji dalis vairuotojų gali prisipažinti, kad važiavimas į benzino kolonėlę pasipildyti kuro yra tapęs nemalonia rutina, todėl daugumas laukia iki paskutinio momento, kai kuro bakas visiškai ištuštėja ir užsidega kuro bako indikatorius prietaisų skydelyje. Tačiau techniniu ir teisingos automobilio priežiūros  atžvilgiu, tai vienareikšmišikai yra blogas įprotis, galintis turėti liūdnas pasekmes.

 

Beveik kiekvienas iš tokią praktiką taikančių vairuotojų įsivaizduoja, kad šis indikatorius atlieka labiau priminimo funkciją nei perspėja. Visgi tiesa yra tokia, kad prietaisų skydelis pranešta apie automobilio būklę, galinčią padaryti jam žalą. Kuomet kuro lieka labai mažai, gali nutikti patys įvairiausi dalykai: nuo sąlyginai nereikšmingų iki pačių rimčiausų techninių gedimų.

 

Dažniausiai pasitaikančios problemos, kurias lemia apytuštis kuro bakas

 

  • Nuosėdų sankaupa kuro bake gali užteršti automobilio variklį. Benzine esančios nuosėdos kaupiasi kuro bako dugne. Kuomet kuras baiginėjasi, kuro pompa išjudina visą likusį turinį ir jį su visomis nuosėdomis paduoda į variklio sistemą. Didelė tikimybė, kad kuro filtras bus nepajėgus sugauti visas daleles, ypač jeigu jūs nuolat įpratę važiuoti beveik tuščiu kuro baku. Taigi, visų pirma gali užsikišti tam tikros kuro pompos dalys, kuro tiekimo sistema ar kuro purkštukai. Gali užsikišti visi trys minėti komponentai ir lemti ženklius ir brangiai kainuojančius gedimus. Mažiausiai, kas gali nutikti, tai trumpesnis nei reikėtų kuro filtro tarnavimo laikas ir nuolatinis jo keitimas nauju. Tuo tarpu viena iš sudėtiniausių pasekmių būtų sunkiųjų nuosėdinių dalelių patekimas į variklį. Šios dalelės gali pažeisti įvairias vidines variklio dalis arba jas sugadinti. Nereikia pamiršti, kad visos dalys automobilyje yra labai glaudžiai susiję viena su kita. Praradusi savo funkciją ir pažeista detalė gali lemti didesnę kitų dalių apkrovą ir trumpesnį jų tarnavimo laiką.

 

  • Greičiau dėvisi kuro pompa. Kur pompa funkcija užkoduota šio detalės pavadinime: ji pumpuoja (siurbia) kurą ir tiekia jį varikliui. Nuolatinis kuro tiekimas leidžia pompai išlaikyti būtiną sutepimą, temperatūrą ir idealias sąlygas jai tarnauti ilgą laiką. Tačiau nuolatinis kuro trūkumas priverčia pompą dažniau įtraukti oro, o tai sausina jos sieneles ir didina jos temperatūrą, kas lemia trumpesnį tarnavimo laiką.

 

  • Kai bakas visiškai ištuštėja. Nėra taisyklės ar standarto, kiek galite nuvažiuoti kilometrų nuo to memento, kuomet užsidega besibaigiančio kuro bako indikatorius. Tai ypatingai pavojingas momentas, galintis turėti sunkius padarinius. Vairo stiprintuvas ir stabdžių stiprintuvas praranda savo funkciją, kuomet automobilis užgęsta išnaudojęs paskutinį kuro lašą, todėl vairavimas intensyvaus eismo sąlygomis staiga pasidaro labai sudėtingas ir pavojingas. Jeigu jūsų kelias neturi kelkraščio situacija gali būti labai komplikuota ir avaringa. Kaip viso to išvengti? Atsakymas tikrai paprastas: laiku papildykite kuro baką. 

 

Ar dyzelinui galioja kitos taisyklės?

 

Dyzelinio automobilio atžvilgiu tuščias kuro bakas iš tiesų yra dar pavojingesnis ir galintis pridaryti daugiau žalos. Kraštutiniu atveju gali prireikti ardyti visą kuro sistemą ir šalinti iš jos užsilaikiusį orą.
 

Paprasti sprendimai ir patarimai

 

Pastovaus ir protingo kuro pildymo kalendoriaus  scenarijus susiveda į vieną paprastą idėją: neleiskite savo kuro bakui ištuštėti. Štai keletas standartinių patarimų, nuo kurių priklausys ilgesnė jūsų automobilio sveikata.

 

  • Įpraskite pildyti kuro baką, kuomet jo likutis yra ne mažesnis nei ¼.
  • Nesistenkite spėlioti, kiek liko kuro jūsų automobilyje. Todėl, jeigu ruošiatės ilgesnei kelionei, visuomet pripilkite jį pilną. Jeigu užstrigsite spūstyje, jūsų kelionė užtruks ilgiau, bet jūs būsite pasiruošę tam iš anksto.
  • Naudokite kuro degalinių žemėlapius savo telefone programėlių dėka ir sužinokite geriausias kainas ir artimiausias vietas, kur galite padėti savo automobiliui ir būti jo atsakingu šeimininku.

 

Nuotraukos šaltiniai: https://www.flickr.com/ .Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

 

About the Author /

info@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Jūsų komentaras

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.