Ar žemo profilio padangos lengviau sprogsta ir yra mažiau atsparios dūriams?

Visų pirma pakalbėkime apie tai, kas yra žemo profilio padangos ir kokia jų paskirtis šiuolaikinėje autoindustrijoje? Šio tipo padangas gamintojai pradeda naudoti vis dažniau, siekdami labai paprasto tikslo: t.y., kad automobilis vizualiai atrodytų įspūdingesnis ar tenkintų ambicingesnių vairavimo potyrių  ieškančių vairuotojų lūkesčius. Žemo profilio padangos turi gana trumpą išorinę padangos sienelę, kurios tikslią vertę galima rasti padangos modelio kodo viduryje.

 

Pavyzdžiui, jeigu padangos tipas būtų P225/55R18, tai skaičius 55 kodo viduryje reikštų profilio aukštį. Kuo mažesnis šis skaičius tuo padangos išorinė sienelė yra siauresnė, t.y. profilis žemesnis. Kai šis skaičius lygus 5o ar yra mažesnis, padanga dažniausiai patenka į žemo profilio padangų kategoriją.

 

Šio tipo padangos suteikia automobiliui agresyvesnę, sportiškesnę išvaizdą, todėl montuojamos drauge su išraiškingesniais ir didesniais ratlankiais. Žemas profilis turi savo privalumų ir minusų, ypač, jeigu jūsų automobilio originali versija buvo išleista su įprasto profilio padangomis.

 

Ką jaučia vairuotojas, valdydamas automobilį su žemo profilio padangomis?

 

  • Pagerėjusį automobilio valdymą
  • Ir, žinoma, aplinkinių dėmesį

 

Tačiau tuo pačiu gali jaustis ir mažiau malonūs niuansai:

 

  • Važiuoklė tampa kietesnė
  • Pastebimas didesnis triukšmas nuo kelio dangos

 

Didesni ratlankiai yra, tarsi, norma žemo profilio padangoms, o tai savo ruožtu reiškia, kad atsiranda vietos didesnėms stabdžių sistemoms, leidžiančioms pasiekti trumpesnį stabdymo kelią.

 

Ar žemo profilio padangos lengviau sprogsta ir yra mažiau atsparios dūriams?

 

Žemo profilio padangos turi žemesnę išorinę sienelę, o tai reiškia, kad yra mažesnė-siauresnė atrama, kuri sugeria ir sušvelnina įvairius kelio nelygumus, tokius kaip duobės ar šaligatvio kraštai. Tai gali įtakoti struktūrinį išorinės sienelės pažeidimą, dėl kurio padangoje susiformuos nelygumai ar net burbulai. Kitais atvejais net ir menkas kelio nelygumas gali suplėšyti padangos gumą, dėl ko iš padangos nedelsiant išeis visas oras.

 

Tačiau pradurti žemo profilio padangą turėsite tiek pat šansų kaip ir su įprastomis padangomis. Abiejų rūšių padangos turi tokio paties gumos storio paviršių, besiliečiantį į grindinį. Be to, jų cheminė sudėtis ir gamyba yra iš esmės panaši. Todėl baimės dėl įvairių aštrių per neapdairumą ant kelio atsidūrusių objektų neturėtų būti.

 

Nuotraukos šaltiniai: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

About the Author /

info@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Jūsų komentaras

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.