Galiniais ratais varomi automobiliai: pliusai ir minusai

Galiniais ratais varomi automobiliai (RWD – rear-wheel drivetrain) išlieka populiarūs tarp automobilizmo entuziastų ir jie tikai turi ką pasiūlyti šiuolaikiniam vairuotojui. Galinių ratų pavara mūsų dienomis dažniausiai montuojama sportiniuose ir prabangiuose automobiliuose. Tačiau pirmoje praėjusio šimtmečio pusėje ją buvo galima aptikti beveik kiekviename tų laikų automobilyje.

 

Pagrindinis RWD privalumas – intuityvi automobilio konstukcija ir ypač puikios važiuoklės charakteristikos. RWD konstrukcija dažnai laikoma automobilio konstrukcijos standartu.

 

Kaip veikia galinias ratais varomas automobilis?

 

Įprasta galinių varomų ratų sistema reiškia, kad variklis montuojamas automobilio priekyje ir jo galia pasitelkiant bėgių sistemą (esančią apytikriai automobilio priekyje, maždaug tarp vairotojo ir greta jo sėdinčio keleivio) siunčiama į galą, t.y. į gale esantį diferencialą. Diferencialas savo ruožtu perduoda galią galiniams ratams. Kai kuriuose modeliuose, tokiuose kaip Mercedes SLS AMG transmisija įrengiama automobilio gale, tačiau tai gana sudėtinga galios perdavimo sistema ir ji pasitaiko paprastai lenktyniniuose automobiliuose. Dar vienas variantas yra, kai tiek variklis, tiek perdavimo sistema yra automobilio gale. Šiuo atveju visas automobilio svoris tenka galui, t.y. galiniams varomiems ratams, kas leidžia maksmaliai padidinti sukibimo (traukos) jėgą.

 

Važiuoklės savybės yra pats svarbiausias dalykas galiniais varomų automobilių fanams. Jos charakteristikos nuspėjamos ir tuo pačiu labai gyvos. Galiniais ratais varomi automobiliai gali be didesnio sunkumo vairuotojui aštriau įveikti posūkius. Kai kurie specialistai tai vertina kaip minusą, tačiau kitiems tai didelis privalumas. Būtent apie šį prieštaravimą ir sukasi visas motosportas. Pavyzdžiui, driftas yra vienintelė automobilių sporto šaka, kurioje svarbesnis yra vairavimo stilius, o ne greitis. Sportininkai yra vertinami pagal tai, kaip jie gali kontroliuoti slydimą posūkiuose ir kaip arti gali priartėti prie sienų ar kitų objektų, jų nekliudydami.

 

Slydimas posūkyje yra pojūtis susijęs su adrenalinu ir didesne koncentracija bei gerais automobilio valdymo įgūdžiais. Vieni vairuotojai negali be to gyventi, kitiems jaučiasi prie vairo, tarsi, netekę kontrolės.

 

Galinių varomų ratų privalumai

 

  • Tikslesnis automobilio valdymas, kadangi priekiniai ratai neatiduoda galios į grindinį ir neprarandama trauka.
  • Mažesnis svoris automobilio priekyje ir tai, kad priekiniuose ratuose nėra galios, reiškia iki minimumo sumažėjusią tikimybę, jog bus per mažai pasuktas automobilis ir pradės slysti priekinė mašinos, dėl ko transporto priemonė bus nesuvaldyta.
  • Aiškesnė ir paprastesnė automobilio konstrukcija, kas lemia paprastesnį taisymą ir techninę priežiūrą. Paprasčiau aptikti neįprastus garso ir vibracijos šaltinius, kadangi visas galios perdavimas linijiniu būdu paskirstytas palaipsniui nuo priekio į galą.

 

Galinių varomų ratų trūkumai

 

  • Blogas sukibimas esant slidžiai dangai, kadangi virš varančių ratų yra per mažai svorio. Kai kurie vairuotojai dėl šios priežasties žiemos metu bagažinėje vežiojasi smėlio maišus. Taip jie sunaudoja daugiau kuro, tačiau pagerina automobilio sukibimo savybes.
  • Kai kurie žmonės teigia, kad galu varomi automobiliai yra pasenęs reikalas ir pateikia tam tikrus įrodymus kad priekiniais ar visais ratais varomi automobiliai pasižymi panašiomis savybėmis. Bet galiniais varomi automobiliai vis dar gaminami nostalgijos kamuojamiems vairuotojams. Jiems skirti tokie modeliai kaip Ford Mustang ar Dodge Challenger.

 

Ar jums tiktų automobilis su galiniais varomais ratais?

 

  • Dažniausiai šie automoboliai rekomenduojami vairuotojams, gyvenantiems šiltesnėse klimato zonose, kuriose rečiau lyja ir sninga, kad nebūtų patiriami iššūkiai su dažniau slystančia galine dalimi.
  • Jie taip pat tinkami žmonėms, norintiems sportinių pojūčių. Juos galima pasiektie neturint sportinio automobilio, bet turint įprastą serijinį modelį su galiniais varomais ratais.
  • Vien galiniais ratais varomas automobilis lyginant su visais ratais varomu automobiliu sunaudoja mažiau kuro ir turi geresnį pagreitį.

 

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

About the Author /

info@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Jūsų komentaras

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.