suporto funkcija stabdziuose

Kas yra stabdžių suportas?

Problemos su stabdžių suportu? Dažnas vairuotojas išgirsta šią diagnozę atvykęs taisyti savo automobilio. Retas mechanikas jums galės paaiškinti, kokia šios stabdžių sistemos dalies funkcija, kodėl ji taip vadinasi ir kodėl jos taisymas yra ne pigus dalykas. Didelis šansas, kad ir vėl išvyksite iš autoserviso sutrikę ir pasimetę.

 

Ir vien dėl to, kad nežinote elementaraus žodžio, kuris atlieka labai aiškią ir konkrečią užduotį. Viso to ir neturite žinoti, jeigu neesate mechanikai, tačiau normalus žmogiškas smalsumas verčia ieškoti atsakymo. Būtent mes esame tam, kad jums visa tai paaiškintume.

 

Taigi, kas yra stabdžių suportas?

 

  • Neteisingas terminas. Pradėkime nuo to, kad suportas yra neteisinga angliško žodžio support (atspirtis, ramstis, stovas) adaptacija lietuvių kalboje. Anglakalbėse šalyse ši stabdžių dalis vadinama ne support, o caliper. Tai nesunkiai galite patikrinti ir patys, įvedę Google paieškoje abu terminus ir pasižiūrėję su kuriuo terminu gausiai pateikiama įvairi informacija apie stabdžius ir su kuriuo žodžiu jokių šaltinių beveik nerasite. Caliper žodžio vertimas į lietuvių kalbą daug tiksliau nusako ir mūsuose taip vadinamo suporto funkciją: įtvirtinimas, gaubtuvas. Tikslumo dėlei reiktų pasakyti, kad turėtume vietoje suportas sakyti, stabdžių kaliperis. Tiesą sakant, dabar jau sunku patikrinti, kas ir kada įvedė į mūsų kalbą žodį suportas.
  • Suporto funkcija. Tai korpusas, gaubiantis diską, ant kurio tvirtinimas ratas (ratlankis su padanga). Šiame korpuse tvirtinamos stabdžių kaladėlės, stūmoklis (pritraukiantis ir atleidžiantis abi suporto puses), jame taip pat turi būti nuolat atnaujinama reikiama šviežio stabdžių skysčio dalis.
  • Suporto tipai. Yra du suportų tipai: slankiojantys ir fiksuoti. Slankiojantis suportas gali judėti aplink rato diską ir turi stumoklius tik vienoje pusėje. Kuomet vairuotojas nuspaudžia stabdžių pedalą, stūmoklis prispaudžia stabdžių kaladėles tik vienoje disko pusėje. Tai lemia, jog suportas slysta rato disko paviršiumi, kadangi kaladėlės kitoje suporto pusėje, kurioje nėra stūmoklio, taip pat liečia disko paviršių. Fiksuotas suportas yra nejudanti detalė, tvirtinama konkrečioje vienoje vietoje. Ji turi stūmoklius abejose suporto pusėse, judančius, kuomet vairuotojas spaudžia stabdžio pedalą. Fiksuotas suportas stabdymo jėgą paskirsto vienodžiau ir efektyviau spaudžia diską bei stabdo mašiną. Nepaisant to, slankiojantis suportas yra dažnai montuojamas šiuolaikinėse mašinose, nes jo techninių galimybių visiškai pakanka įprastam kasdieniam automobilio valdymui.

 

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.