kas yra vairo kolonele

Kas yra vairo kolonėlė ir kokia jos funkcija?

Kas yra vairo kolonėlė ir kokią funkciją atlieka ši automobilio valdymo sistemos dalis? Automobilių vairo kolonėlė yra svarbus įtaisas, kurio pirmoji paskirtis – jungti vairą su vairavimo mechanizmu, arba, kitaip sakant, perduoti vairuotojo atliekamą sukimo momentą nuo vairo į ratus.

Kas yra vairo kolonėlė ir kokias dar funkcijas ji atlieka?

Vairo kolonėlė taip pat gali atlikti papildomas funkcijas:

  • kontroliuoti energijos išsisklaidymą priekinio susidūrimo metu
  • leidžia pritvirtinti įvairias kitas svarbias dalis ir detales: kolonėlės užraktą, laidus, gaubtus, greičių dėžės dalis, įvairius matuoklius ir kt.
  • suteikia aukščio ir nuotolio nuo vairuotojo reguliavimo galimybes.

Vairo kolonėlės gedimo požymiai

  • Vairuotojas pradeda nebejausti vairo poveikio jėgos abiejose ratuose.
  • Vairas tarsi nereaguoja ir būdamas centrinėje pozicijoje. Įveikus posūkį ir grąžinant vairą į pradinę padėtį reikia papildomų pastangų.
  • Transporto priemonės priekyje gali būti girdimas garsas panašus į beldimą. Garsas ganėtinai nemalonus ir aiškiai girdimas. Jeigu vairo kolonėlė netvarkoma, bildesys tampa garsesnis.
  • Prarandama automobilio kontrolė, kelyje jis elgiasi tarsi būdamas “savarankiškas”.
  • Atkreipkite dėmesį į vairo stiprintuvo skysčio kiekį rezervuare. Jeigu jo nėra ar kiekis akivaizdžiai sumažėjęs, tai gali liudyti vairo kolonėlės problemas.
  • Jeigu po automobiliu – toje vietoje, kur jis stovėjo – pastebite skysčio dėmę – tai gali būti pavarų perdavimo sistemos skystis. Jis taip pat liudija automobilio vairo kolonėlės problemas.

Ar verta restauruoti vairo kolonėlę?

Vairo kolonėlės būna dviejų tipų: hidraulinės arba elektrinės. Abu tipai techniškai turi savo subtilybių ir techninių niuansų, tačiau tiek hidraulinės tiek elektrinės vairo kolonėlės yra restauruojamos.

Kiek kainuoja vairo kolonėlės taisymas/restauravimas?

Vairo kolonėlės restauracijos kaina tiesiogiai priklausys nuo patirto defekto ar gedimo tipo. Tarkime, susidėvėjusių riebokšlių pakeitimas nėra nei labai sudėtingas procesas nei ypač brangus. Arba, pavyzdžiui, vairo traukės nestabilumas. Jos pakeitimas meistrui taip pat nėra didelis iššūkis.

Tačiau vairo kolonėlę sudaro kurkas daugiau įvairių sudėtinių dalių. Kai kurios jų iš tiesų yra brangios, ar jų pakeitimas/restauravimas ir laikui imlus darbas, todėl sutvarkymas reikalauja papildomų išlaidų.

Kaip patikrinti vairo kolonėlę ir jos būklę?

  • Neužvedę variklio, neilgais intervalais pasukiokite vairą į abi puses – nenaudokite daug jėgos, vairo pasukimai turi būti lengvi, kaitoliajant dešinę ir kairę puses. Jeigu pasjusite laisvumą, tai gali būti ženklas, kad susidėvėjo vairo kolonėlės velenas.
  • Pasirinkite prastesnį, daugiau duobėtą, nelygų kelią – jeigu imsite girdėti pašalinius garsus, tai gali būti vairo kolonėlės susidėvėjusių dalių požymis.

Skaitykite kitus straipsnius temoje Pakaba – važiuoklė

Šiame video įraše galite išgirsti vieną iš garsų, kurį gali skleisti pradėjusi gesti vairo kolonėlė. Beje, garsas girdimas net ir sukiojant vairą stovint vietoje:

Vertikalioje ašyje matyti vairo kolonėlė, horizontalioje vairavimo sistema:

kas yra vairo kolonėlė

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.