Kodėl neveikia rankinis stabdis?

Tarp visos automobilio stabdžių sistemos gedimų – rankinio stabdžio problemos yra vienos dažniausiai pasitaikančių. Jos neretai aptinkamos techninės apžiūros metu ir tampa pagrindine priežastimi dėl ko automobilis nepraeina reikalavimų ir turi grįžti pakartotinei apžiūrai.

 

Kodėl gali neveikti rankinis stabdis ir kokios priežastys lemia jo gedimus?  Atsakymų gali būti daug ir įvairių, todėl tai tik įrodo, kodėl autoservisų meistrai nuolat susiduria su problemomis šalindami stabdžių gedimus ir jiems nepavyksta išspręsti problemų iš pirmo karto. Stabdžių sistemos problemų sprendimas reikalauja aukštos specialistų kvalifikacijos ir patirties.

 

  • Stabdžių suportai. Stabdžių suportai gali būti pažeisti korozijos. Apsauginės gumelės, saugančios judančias suporto dalis bėgant laikui susidėvi ir sutrūkinėja. Atsiranda galimybė drėgmei patekti į suportų sistemą, atsiranda rūdys, jos trukdo lengvai judėti stabdžių suporto cilindriukui. Todėl rankinis stabdis veikia per silpnai arba iš viso neveikia. Šiuo atveju pagelbės tik pilnas stabdžių suportų restauravimas.
  • Stabdžių būgnai. Kai kuriuose automobilių modeliuose vietoje stabdžių suportų ant galinių ratų montuojami būgnai. Šiuo atveju rankinio stabžio gedimas gali slypėti stabdžių kaladėlėse ir jų mechanizme. Kaltininkas vėlgi gali būti rūdys arba detalių susidėvėjimas.
  • Stabdžių skystis. Kiekvieno automobilio gamintojas pateikia tikslius nurodymus, kokiu laiko intervalu turi būti keičiamas stabdžių skystis. Netinkamas pagal modelio specifikaciją skystis gali neatlaikyti temperatūrų svyravimų, kenkti slankiųjų dalių jūdėjimui, tapti palankesnis drėgmės absorbcijai ir t.t. Visai tai mažina stabdžių efektyvumą, gadina detales ir automobilis tampa nebe toks saugus.
  • Trosas. Viena dažniausių rankinių stabdžio gedimo priežasčių yra rankinio stabdžio troso striginėjimas. Jį lemia pažeista troso apsauga, ko pasekoje į jos vidų patenkantys drėgmė ir purvas. Trosas apsaugos viduje ima rūdyti ir jo judėjimas tampa nebe toks laisvas ir paslangus. Užtraukus stabdį ranka ir vėliau atleidus, trosas gali nebegrįžti į savo vietą ir stabdyti ratus net automobiliui pajudėjus iš vietos. Kaip dažnai nutinka viena problema automobilyje gali įtakoti naujų problemų virtinę. Stingantis trosas gali “neišjungti” rankinio stabdžio funkcijos, todėl negrįžusi į savo vietą stabdžių sistema lemia, kad stabdžių diskai ir kaladėlės ima kaisti, netenka efektyvumo. Netolygiai dyla stabdžių diskai, stabdžių kaladėlės atsisluoksniuoja ir nukrenta. Sunkesniai atvejais kaladėlės gali apskritai atsisakyti, iškristi ir automobilis gali netekti stabdžių.

 

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

About the Author /

info@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas. Neturiu visiškai jokių sąsajų su automobilių industrija, distribucija, sporto šakomis ar atskirų prekinių ženklų mėgėjų draugijomis. Tačiau tai netrukdo dalintis tuo, kokius įspūdžius teikia vairavimas, naujų automobilių bandymas, ar turimo modelio priežiūra. Dalinuosi savo pastebėjimais.

Jūsų komentaras

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.