
Kuo skiriasi ratų balansavimas nuo ratų suvedimo?
Ratų balansavimas ir suvedimas yra du skirtingi dalykai. Šie abu techniniai procesai turi būti atlikti kiekviename automobilyje, kad būtų užtikrinta vairavimo kokybė ir įvairios detalės nepatirtų pagreitinto nusidėvėjimo.
Ratų balansavimas
Tikriausiai daugelis esate matę panašų įrenginį į pateiktą žemiau nuotraukoje – kiekvieną kartą, kuomet keičiate pavasarį ir rudenį vasarines ir žiemines padangas, serviso meistras naudoja šį prietaisą ratų balansavimui.
Balansavimo tikslas. Padangų balansavimas padeda nustatyti, ar padanga tolygiai sukasi aplink savo ašį, t.y. ar svoris tolygiai pasiskirstęs ir nesukelia vibracijų. Šios vibracijos gali lemti automobilio elgesį kelyje bei komforto lygį salono viduje. Nesubalansuotas padanga greičiau dėvisi ir netolygiai paskirsto krūvį kitiems pakabos mechanizmams.
Jeigu testuojama padanga vibruoja, prie ratlankio yra tvirtinami specialūs svoriai, kurie padeda išlyginti svorio pasiskirstymą:
Ratų suvedimas
Ratų suvedimas reiškia rato kampų – kurių reguliavimas įmanomas – atstatymą pagal kiekvieno automobilio gamintojo reikalavimus. Platesne prasme ratų suvedimas reiškia trijų tipų kampų reguliavimą:
- kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos (angl. toe)
- kampas tarp vertikalės ir rato sukimosi plokštumos (angl. camber)
- tarp vertikalės ir rato sukimosi išilginėje automobilio plokštumoje ašies projekcijos (angl. caster)
Reguliuojant kampus, reikia griežtai laikytis gamintojų pateiktų reikalavimų. Tik tuomet įmanoma užtikrinti vairavimo stabilumą, tikslumą ir tolygų bei natūralų padangų nusidėvėjimą.
Skirtingų rato kampų tipai ir jų neteisingo reguliavimo įtaką padangų nusidėvėjimui pateikta šioje schemoje:
Schemos šaltinis: https://www.aplusjapaneseautorepair.com/wheel-alignment-repair
Kiti straipsniai temoje: Pakabos – važiuoklės remontas