kaip matuojamas slegis padangose

Padangų oro slėgio davikliai ir jų duomenys automobilio kompiuteryje

Ne kiekvienas garažas/servisas turi pakankamos kvalifikacijos darbuotojus. Tos kvalifikacijos lygis kartais stebėtinai pirmapradis be jokių gairių, kad ateityje kas nors staiga imtų ir pasikeistų. Šį kartą istorija susijusi su, sakyčiau, visiškai paprastu ir fundamentaliu dalyku – padangų slėgio davikliais. 

T.y., jeigu automobilio diskuose yra įmontuoti oro slėgio sensoriai, serviso mechanikai, šalindami tam tikrą gedimą, kurio metu buvo nuimti automobilio ratai, turi įvertinti šiuos dalykus:

  • nesumaišyti ratlankių pozicijų ir po taisymo, juos montuoti į prieš tai buvusias vietas;
  • nepažeisti sensorių (kas ypač dažnai pasitaiko kokiam nors rūdžių apgraužtame garaže, pasiskelbusiame save “Padangų montavimas – balansavimas”);
  • sutaisius automobilį ir uždėjus ratus, patikrinti, ar automobilio kompiuteris gauna duomenis iš sensorių ir juos atvaizduoja techninių duomenų monitoriuje automobilio viduje esančiame prietaisų skydelyje.

Mano Renault Laguna II istorija dėl slėgio sensorių tiesiog apgailėtina. Jie buvo išvesti iš rikiuotės vos nupirkus automobilį. Žinoma, dėvėta transporto priemonė yra dėvėta. Aš tik po netikėto sensorių prikėlimo iš numirusių, praėjus keliems metams, supratau, kad turėjau neveikiančią funkciją. Esmė ta, kad prietaisų skydelis identifikuodavo visus ratus, tačiau nerodydavo slėgio lygio greta kiekvieno rato. Išvadą dariau tokią: galbūt slėgis atitinka normą ir todėl jis nerodomas, o pateikiamas tik tada, kai padangose ima trūkti oro. Juk nepulsi dėl tokio dalyko ieškoti automombilio priežiūros instrukcijos ir aiškintis priežasčių.

Tačiau kartą atlikdamas kompiuterinę diagnostiką pastebėjau, kad serviso darbuotojas vykdo kažkokias komandas, susijusias su mašinos ratais. Tai išdavė įvairūs simboliai diagnostinio prietaiso ekrane. Pasidomėjus – aišku, pats nepaaiškino ir nepranešė, bet smagu, kad atkreipė dėmesį ir pašalino pastebėtą klaidą, tai irgi ypatingai retas dalykas – man buvo atsakyta, kad sensorių oro slėgio sensorių perkrovimas visiškai paprasta funkcija ir gali būti atliktas net jei ratlankiai buvo sukeisti vietomis. Vos keletas žingsnių automobilio diagnotikos prietaisu ir kompiuteris vėl komunikuoja su padangų slėgio sensoriais ir teisingai pateikia jų duomenis prietaisų skydelyje.

Išmokta dar viena pirmoko lygio pamoka. Ir vėl kelias iki jos bereikalingai ilgas. Vien dėl to, kad kažkokiam servisui pritrūko žinių paaškinti, kad tvarkant vieną dalyką galima pažeisti kitą. Galima nežinoti ir galima žinoti, tačiau nematyti svarbos, pranešti to klientui. Tai vienodai blogi dalykai.

 

Nuotraukos šaltinis: https://www.flickr.com/ Naudojama pagal licenziją: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

 

 

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.