Regeneracinis stabdymas

Regeneracinis stabdymas hibridiniuose ir EV automobiliuose

Regeneracinis stabdymas šiuolaikiniuose hibriduose ir elektromobiliuose prisideda prie energijos taupymo ir efektyvesnio panaudojimo. Regeneraciniai stabžiai geba kaupti ir panaudoti energiją, sukuriamą stabdymo metu – būtent dėl to modernius elektriniu varikliu varomus automobilius galima laikyti energiją taupančiomis transporto priemonėmis.

Hibridiniai ir elektriniai automobiliai (EV) gali pasigirti ne tik tuo, kad naudoja netaršų kurą, bet ir dar vienu energiją taupančiu komponentu – rekuperaciniu stabdymu. Regeneracinis stabdymas “sulaiko” energiją, kuri paprastai išsiskiria kaip šiluma vairuotojo stabdymo metu. Lėtėjant automobiliui, visa energija, kuri naudojama judėjimui į priekį, išsisklaido stabdžių trinkelėse pavirsdama šiluma bei prisideda prie stabdžių trinkelių nusidėvėjimo trinties pagrindu veikiančiose stabdymo sistemose. Šios tradicinės stabdymo sistemos trintį sukuria naudodamos stabdžių rotorius ir stabdžių kaladėles, kurios liečiasi nuspaudus stabdžių pedalą.

Tuo tarpu regeneracinėse stabdymo sistemose naudojamas elektromobilio variklis, kuris lėtėjimo metu prarastą kinetinę energiją grąžina atgal į automobilio akumuliatorių. Sukaupta elektros energija panaudojama automobiliui greitėjant, užuot intensyviau naudojant iš anksto sukauptas energijos atsargas. Variklis veikia tarsi generatorius, gaminantis daugiau elektros energijos.

Regeneraciniai stabdžiai naudingiausi esant tam tikroms važiavimo sąlygoms. Jie geriausiai veikia dažno sustojimo/pradėjimo važiuoti (stop and go) situacijose, pavyzdžiui, esant intensyviam eismui arba važiuojant mieste. Visos hibridinių ir elektrinių automobilių stabdžių sistemos taip pat turi atsarginius frikcinius stabdžius, kurie veikia, kai regeneraciniai stabdžiai nesuteikia pakankamai energijos automobiliui sustabdyti, pavyzdžiui, avarinio stabdymo atveju.

Regeneracinis stabdymas ir jo privalumai

Regeneraciniai stabdžiai turi 3 svarbius privalumus:

Degalų taupymas. Ypač tai pasiteisina hibridiniuose automobiliuose, nes automobilis turi galimybę naudoti daugiau elektros energijos, užuot eikvojęs benzino atsargas. Tai sumažinti bendras eksploatacijos sąnaudas.

Prailgina baterijos įkrovimą. Regenaraciniai stabdžiai ne tik pagelbėja kompensuojant energiją, reikalingą įgyti pagreičiui. Jie taip pat surenka energiją, kuri naudojama elektromobilių ir hibridinių transporto priemonių akumuliatoriams įkrauti. Naudojant regeneracinių stabdžių energiją tas pats automobilio įkrovimas leidžia nuvažiuoti didesnį kilometrų skaičių nei automobilyje be regeneracinės stabdžių sistemos. Sužinokite kitus būdus, kaip kuo efektyviau išnaudoti elektromobilio bateriją.

Stabdžių sistemos ilgaamžiškumas. Regeneracinėse stabdžių sistemose vis dar papildomai naudojami įprasti pagal trinties principą veikiantys stabdžiai, užtikrinantys, kad automobilis sustos, kai to reikės. Tačiau tradicinio tipo stabdžiai naudojami ne taip dažnai, t.y. pakeitomis su regeneraciniai. Regeneraciniai stabdžiai sulėtina stabdžių sistemos nusidėvėjimą.

Išsamus video, kaip veikia regeneracinė stabdžių sistema:

Regeneracinis stabdymas

 

 

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.