automobilio taršos mokestis

Automobilio taršos mokestis. Kaip ir kiek mokėti?

Automobilio taršos mokestis nuo 2020 m. liepos 1 d. registruojant lengvuosius ir lengvuosius krovininius automobilius (M1 ir N1 kategorijos) taikomas atsižvelgiant į degalų rūšį, jų kombinacijas ir kai išmetamo CO2 dydis yra virš 130 g/km. Aplinkos ministerija siūlė keisti tvarką ir pereiti prie kasmetinio automobilio taršos mokesčio. Plačiau apie iniciatyvą:

Automobilio taršos mokestis 2023 m.

Svarbiausias dalykas, kurį reikia žinoti perduodantiems ir perkantiems automobilį, papuolantį į mokėtino taršos mokesčio kategoriją, yra tai, kad iki 2025 m. yra numatytas pereinamasis laikotarpis. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui 2023 m. reikės mokėti pusę taršos mokesčio kainos už transporto priemones, kurios bus įsigytos iki šių metų. Vėliau mokestis didėtų.

Automobilio taršos mokesčio skaičiuoklė

Regitros tinklapyje rasite patogią skaičiuoklę, skirtą sužinoti, koks automobilio taršos mokestis laukia įsigyjant automobilį šiuo metu: Regitros skaičiuoklė.

Skaičiuoklėje mokesčio dydį galėsite patikrinti dviem būdais: jeigu žinote automobilio CO2 vertę, ir jos nežinote. Jeigu informacijos apie CO2 neturite, reikės nurodyti automobilio svorį, greičių dėžės rūšį (mechaninė ar automatinė) bei variklio galingumą (kW).

Kas sudarytų kasmetinį taršos mokestį?

Mokestį sudarytų dvi pagrindinės dedamosios – (1) išmetamas anglies dioksido kiekis, atitenkantis vienam nuvažiuotam kilometrui ir (2) automobilio Euro standartas, kuris parodo automobilio oro taršos kategoriją ir technologijas, kurios buvo įdiegtos jai mažinti.

Kam taikomos lengvatos?

Lengvatos būtų taikomos daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 m. vairuotojams ir kitoms jautrioms ir pažeidžiamoms socialinėms grupėms žmonių. Iki 2025 m. pabaigos automobilių savininkams, įsigyjusiems automobilį iki pirmojo taršos mokesčio pritaikymo 2020 m., nustatomas pereinamasis laikotarpis.

Taršių automobilių ateitis

Apie Aplinkos ministerijos planus dėl Euro 4 ir žemesniems kuro emisijos standartams priklausančių automobilių, skaitykite straipsnį: Taršūs automobiliai. Aplinkos ministerijos planai dėl Euro 4 standarto po 2027 m.

Atnaujinimas (spalio 12 d.)

Šią automobilio taršos mokesčio pertvarką Seimui svarstyti teikė Aplinkos ministras Simonas Gentvilas. Vietoje šiuo metu galiojančio automobilių registracijos mokesčio, į kurį įeina prievolė sumokėti ir taršos mokestį, buvo siūloma taikyti naują mokestį, kuris būtų mokamas kasmet. Sausio 12 d. LR Seimas nepritarė šiems pokyčiams.

 

automobilio taršos mokestis

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.