Alyvos ženklinimas

Alyvos ženklinimas. Ar galima maišyti skirtingas tepalų rūšis?

Alyvos ženklinimas. Pagrindinė variklinės alyvos savybė yra jos klampumas. Todėl tepalų kodų sistemoje, būtent klampumui ir skirta daugiausia dėmesio. Kodėl jis toks svarbus?

Alyvos ženklinimas. Dėmesys klampumui.

Svarbiausias dalykas, į kurį reikia atsižvelgti renkantis variklinę alyvą, yra klampumas – kitaip tariant jos tirštumas arba takumas. Priklausomai nuo automobilyje naudojamos variklinės alyvos klampumo gali į vieną ar į kitą pusę keistis vairavimo komfortas, degalų naudojimo efektyvumas, variklio užterštumas ar bendras automobilio veikimas.

Naudojant  tinkamai parinktą variklinę alyvą, kurios klampumas atitinka vairuotojo vairavimo įpročius bei aplinkos sąlygas, galima sumažinti degalų sąnaudas ir prailginti automobilio eksploatavimo laiką, todėl pasirinkti tinkamą alyvą yra labai svarbi užduotis kiekvienam automobilio savininkui. Pateikiame keletą patarimų, padėsiančių pasirinkti išmintingai.

Ką reiškia kodai 10W-40, 5W-40, 5W-30, 0W-40, 0W-30, 0W-20?

Reikia žinoti, kad pirmoji kodo dalis iki brūkšnio žymi klampumo savybes žemoje temperatūroje (žiemos metu, W raidė šiame kode žymi anglų kalboje naudojamą žodį – weight – “masė”, arba kitaip klampumas), o antroji kodo dalis alyvos klampumo savybes aukštoje temperatūroje (vasaros metu).

10W, 5W, 0W

Kuo žemesnis skaičius, tuo greičiau alyva pasiekia variklį.

40, 30, 20

Kuo didesnis skaičius antroje kodo dalyje, tuo geriau tepalai apsaugo variklį esant aukštai temperatūrai ir didesnėms apkrovoms, tačiau tuo pačiu gali didėti kuro suvartojimo sąnaudos.

Kitų populiaresnių kodų paaiškinimai

0W-20. Įjungus variklį ši alyva yra santykinai skystesnė. 0W-20 rodo, kad alyvos klampumas yra 0, kai variklis yra šaltas. Varikliui pasiekus įprastą darbinę temperatūrą alyvos klampumas tampa 20.
0W-30. Alyva 0W-30 sukurta taip, kad varikliui įsibėgėjant elgtųsi kaip 0 klampumo alyva, o varikliui pasiekus normalią darbinę temperatūrą – kaip 30-ies klampumo alyva.
0W-40. Alyva 0W-40 sukurta taip, kad varikliui pasiekus įprastą darbinę temperatūrą, jos klampumas būtų 0, o varikliui pasiekus įprastą darbinę temperatūrą – 40.
5W-30. Tai viena populiaresnių ir dažniausiai naudojamų alyvos rūšių. Šiek tiek klampesnė žemoje temperatūroje, ir nepernelyg klampi aukštoje temperatūroje.
5W-40. Tai pilnai sintetinė variklinė alyva, kuri šalto variklio paleidimo metu veikia kaip 5-o klampumo variklinė alyva. Varikliui pasiekus normalią darbinę temperatūrą, ji veikia kaip 40-ies klampumo alyva.
10W-40. Ši variklinė alyva šalto variklio paleidimo temperatūroje veikia kaip 10 klampumo alyva. Kita vertus, ji pasižymi 40 klampumo charakteristikomis varikliui veikiant įprastoje darbinėje temperatūroje.

Kuo skiriasi viengubo ir dvigubo žymėjimo variklinė alyva?

Produktai, pažymėti tik vienženkliu žymėjimu, pavyzdžiui, SAE 10W, SAE 30 ir SAE 40, vadinami vienarūšėmis variklinėmis alyvomis, o produktai, pažymėti dviem skaitmeninėmis kategorijomis, atskirtomis brūkšneliu, pavyzdžiui, 5W-30 ar 15W-40, vadinami daugiafunkcinėmis variklinėmis alyvomis. Įvairių klasių alyvos klampumas sukurtas taip, kad būtų pritaikytas ir žemos, ir aukštos temperatūros aplinkai. Todėl šalyse, kuriose būna skirtingi metų laikai ir skiriasi temperatūra, tikslingiau naudoti dvejopos paskirties variklinę alyvą.

Ir pabaigai svarbus patarimas – prieš savarankiškai nuspręsdami, kokią alyvą naudoti, perskaitykite savo automobilio modelio vartotojo vadovą ir sužinokite, kokius tepalus rekomenduoja gamintojas.

Sužinokite, kada verta keisti automobilio tepalus.

Alyvos ženklinimas

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.