Laikas keisti kuro filtrą

Laikas keisti kuro filtrą. Kokie ženklai išduoda problemas?

Laikas keisti kuro filtrą. Kokie ženklai išduoda problemas? Jei automobilį sunku užvesti, kyla problemų variklio darbo metu arba pastebėjote, kad užsidegė variklio patikros lemputė, gali tekti pakeisti degalų filtrą.

Laikas keisti kuro filtrą? Į ką atkreipti dėmesį?

Degalų filtrai yra įprasta automobilių sudedamoji dalis, randama beveik visose transporto priemonėsesu vidaus degimo varikliais. Jų paskirtis – filtruoti visas degaluose esančias nereikalingas daleles, kad jos nepatektų į automobilio degalų sistemą, pavyzdžiui, degalų purkštukus ir degalų padavimo sistemą ir jos nesugadintų bei nepakenktų varikliui. Kaip ir dauguma kitų automobiliuose naudojamų filtrų, laikui bėgant, degalų filtras užsiteršia: nebegali veiksmingai filtruoti dalelių arba net pradeda riboti degalų srautą. Paprastai dėl sugedusio degalų filtro pasireiškia bet kuris iš šių 4 pagrindinių simptomų, įspėjančių vairuotoją apie automobilio problemą.

1. Automobilis sunkiai užsiveda

Vienas iš pirmųjų simptomų, dažniausiai siejamų su blogu arba sugedusiu degalų filtru, yra sudėtingesnis automobilio užvedimas. Nešvarus degalų filtras gali apriboti degalų sistemos srautą arba jis tampa ne toks nenuoseklus, todėl transporto priemonė gali sunkiau užsivesti. Tai ypač tikėtina, jei filtras transporto priemonėje niekada nebuvo keistas.

2. Variklio veikimo problemos

Kiti blogo degalų filtro simptomai priskiriami variklio veikimo problemų kategorijai. Kartais degalų filtras gali užsikimšti tiek, kad tai ženkliai apsunkina variklio darbą. Dėl smarkiai užteršto arba užsikimšusio degalų filtro gali kilti keletas variklio problemų:

  • Sunkesnis, sulėtėjęs užvedimas arba neužsivedantis variklis. Dėl užsikimšusio degalų filtro, esant didesnei apkrovai, variklis gali atsitiktinai pulsuoti darbo metu. Taip atsitinka, kai dalelės smarkiai užkemša filtrą ir kuro padavimo srautas į variklį ženkliai sumažėja. Tai ypač pastebima  greitėjant. Variklis taip pat gali vibruoti arba užsikirtinėti važiuojant skirtingais greičiais, nes dėl užteršto filtro nuolat paduodamas skirtingas degalų kiekis.
  • Variklio užkalimas. Jei užsikimšusio degalų filtro problema yra ilgai nesprendžiama, galiausiai variklis gali užkalti – visiškai nustoti dirbęs važiavimo metu, nes sumažėja ar dingsta reikiamas degalų srautas. Didelė galia ir didelės variklio apkrovos gali išprovokuoti variklio blokavimą arba, jei delsėte atkreipti dėmesį į ankstesnius įspėjamuosius ženklus, variklis gali užstrigti ir netrukus po automobilio užvedimo.
  • Sumažėjusi galia ir pagreitis. Dėl nešvaraus degalų filtro gali atsirasti bendras variklio galios trūkumas, ypač pastebimas greitėjant. Variklio kompiuteris galiausiai apriboja galią, kad apsaugotų variklį nuo galimai kenksmingų dalelių. Automobilis gali tapti vangus arba net pereiti į žemos galios režimą bei aktyvuoti variklio patikrinimo lemputę.

3. Užsidega variklio patikros lemputė

Dėl degalų filtro problemų taip pat gali užsidegti kontrolinė variklio lemputė. Kai kuriose transporto priemonėse įrengti degalų slėgio jutikliai, kurie stebi visos degalų sistemos slėgį. Dėl užsikimšusio degalų filtro gali būti sumažėti slėgis, dėl kurio įsižiebia kontrolinė variklio lemputė, įspėjanti vairuotoją apie šias aptiktas problemas. Tačiau variklio patikrinimo lemputė gali įsijungti ir dėl įvairių kitų priežasčių, todėl labai rekomenduojama atlikti kompiuterinę analizę ir gauti tikslias išvadas.

4. Sugedęs degalų siurblys

Jei pastebėjote degalų siurblio pažeidimą, jis galėjo įtakoti nebeveiksnus degalų filtras. Užsikimšęs degalų filtras per daug spaudžia degalų siurblį ir neleidžia degalų bake esančiam tinkamam degalų kiekiui patekti į variklį.

Dauguma degalų filtrų yra palyginti nebrangūs ir lengvai keičiami. Jei įtariate, kad jūsų automobilio degalų filtrą gali reikėti keisti, paveskite transporto priemonę patikrinti profesionaliam technikui, kad nustatytų, ar jūsų prielaida yra teisinga.

Išsamus video, kaip veikia kuro filtras:

Laikas keisti kuro filtrą

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.