Variklio užvedimas žiemą

Variklio užvedimas žiemą. Kaip užkurti automobilį per šalčius?

Variklio užvedimas žiemą. Šaltasis metų sezonas yra vienas sudėtingiausių vairuotojams. Kyla daug iššūkių ne tik kelyje, bet neretai reikia spręsti problemas, atsirandančias bandant užvesti automobilį atsikėlus anksti ryte, kai oras būna pasiekęs savo žemiausią paros temperatūrą.

Štai keletas patarimų, kurie padės jums užvesti automobilį šaltesnę dieną ir padės išvengti kitų su tuo susijusių problemų. Galima išskirti keturias pagrindines priežastis, dėl ko kyla iššūkiai užkuriant variklį: trys iš jų būdingos daugumai automobilių, o ketvirtoji – labiau senesniems transporto priemonių modeliams.

1. Akumuliatoriai nepakenčia šalčio

Šaltas oras automobilių akumuliatoriams yra priešas numeris vienas. Kiekvienos baterijos cheminė sudėtis sukurta taip, kad esant žemai temperatūrai, ji gamina mažiau srovės – elektros energijos. O kai kuriais atvejais gana ženkliai mažiau, kas ir lemia problemas užvedimo metu.

2. Variklio alyva taip pat nemėgsta šalčio

Šaltu oru variklio alyva tampa tirštesnė ir ne taip gerai prateka įvairiose variklio vietose. Taigi, tam tikros variklio dalys sunkiau juda ir darosi ne tokios paslankios. Tai reiškia, kad dėl šalčio susilpnėjusiam akumuliatoriui iš tikrųjų tokiomis sąlygomis reikia netgi gerokai daugiau energijos ir pastangų tam, kad įšalusi variklio alyva išjudintų variklio komponentus.

3. Šaltas oras gali sukelti problemas degalų sistemoje

Jei degalų vamzdynuose yra vandens (neturėtų būti, tačiau kartais pasitaiko), dėl minusinės temperatūros jis gali užšalti ir užblokuoti degalų padavimą. Dažniausiai taip nutinka degalų tiekimo linijose, kurios yra gana plonos ir lengvai užsikemša ledu. Automobilis su užšalusiomis degalų tiekimo sistemomis gali gerai užsivesti, tačiau jis nedirbs sava eiga ir greitai užges.

Dyzelinių degalų vairuotojai atkreipkite dėmesį: šaltuoju metų laiku dyzelis gali virsti drebučiais, todėl dėl šalčio jis tekės lėčiau, o užvedus variklį mažesniais kiekiais bus tiekiamas į variklį.

4. Senesni automobiliai gali turėti problemų su karbiuratoriumi

Automobiliuose, pagamintuose iki devintojo dešimtmečio vidurio, paprastai naudojami karbiuratoriai, kuriuose nedidelis degalų kiekis maišomas su variklio oru. Karbiuratoriai yra labai subtilūs prietaisai, kurie dažnai gan blogai veikia šaltuoju metų laiku, ypač dėl to, kad mažyčiai purkštukai užsikemša ledu arba dėl to, kad degalai juose blogai garuoja. Ši problema nėra būdinga automobiliams, kuriuose nėra karbiuratorių, todėl jei jūsų automobilis pagamintas per pastaruosius 20 metų, jums dėl to nerimauti nereikia. Tačiau senesnių ar klasikinių automobilių vairuotojai turi nepamiršti, kad šaltas oras gali sukelti karbiuratoriaus problemų.

Variklio užvedimas žiemą. Kaip užkurti automobilį per šalčius?

Štai keletas sprendimų, kurie gali palengvinti automobilio užvedimą, kai oras atšąla.

1. Laikykite automobilį šiltai

Jei akumuliatoriai ir variklio alyva nemėgsta šalčio, tuomet juos laikyti šiltai yra paprasčiausias, nors tai ne visada įmanomas ir praktiškiausias būdas. Vienasa iš sprendimų: laikykite automobilį garaže. Šildomas garažas, žinoma, yra puikus dalykas, tačiau net ir nešildomas garažas padės jūsų automobiliui išlikti šiltesniam nei stovint lauke.

Jei neturite garažo, iš tikrųjų gali padėti jo statymas po didesniu gamtos/miesto objektu ar tiesiog užuovėjoje. Statykite automobilį po stogine, medžiu arba šalia pastato. Tai susiję su šildymo ir vėsinimo fizikinėmis savybėmis, todėl automobilis, nakčiai pastatytas atviroje stoginėje arba po dideliu medžiu, kitą rytą gali būti keliais laipsniais šiltesnis nei stovintis erdvėje, kurioje arčiau automobilio nėra jokio didesnio objekto.

Naudokite akumuliatoriaus arba variklio bloko šildytuvą. Labai šaltame klimate įprasta, o kartais ir būtina per naktį šildyti automobilio variklio bloką. Tam naudojamas variklio dalies šildytuvas, kuris įjungiamas į elektros lizdą ir palaiko šiltą temperatūrą, todėl jame lengviau teka alyva ir kiti skysčiai (tai ypač svarbu dyzeliniams varikliams). Jei tokios galimybės nėra, galite išbandyti į kištuką jungiamą elektrinį akumuliatoriaus šildytuvą.

2. Naudokite tinkamą alyvą

Patikrinkite savo automobilio naudojimo instrukcijos vadove, kokią alyvą patariama naudoti šaltomis sąlygomis. Šiuolaikinės sintetinės alyvos gana gerai teka ir išlaiko savo klampumą šaltyje, jei tik naudojate tinkamą jos tipą pagal savo mašinos modelį. Turėsite naudoti kelių klampumų alyvą, žymimą dviem skaičiais (pvz., 10W-40). Pirmasis skaičius su W raide reiškia alyvos klampumą žiemos sąlygomis, antrasis skaičius – šiltesnio oro metu. Sužinokite daugiau apie tai, ką reiškia alyvos žymėjimo simboliai ir skaičiai.

3. Venkite problemų, susijusių su kuro sistema

Automobilių dalių parduotuvėse ir degalinėse parduodamos sausos dujos benzininiams automobiliams ir degalų kondicionierius dyzeliniams automobiliams, kurie padeda kovoti su degalų vamzdynų užšalimu, o dyzelinių automobilių atveju – su degalų tirštėjimu. Tačiau nepamirškite, kad degalai jau gali iš anksto turėti tam tikrus priedus, todėl prieš pilant ką nors kito į degalų baką, pasitarkite su degalinės vadybininkais.

Bet kaip iš tikrųjų užvesti įšalusį automobilį?

1 žingsnis: Išjunkite visus elektrinius prietaisus. Tai reiškia priekinius žibintus, šildytuvą, šerkšno atitirpdymą, veidrodėlių ar sėdynių pašildymą ir pan. Jūsų akumuliatorius turi visą savo energiją atiduoti vienam tikslui: kad užvestų variklį. Todėl išjungus visus elektros energiją naudojančius prietaisus, jis gali suteikti maksimalų srovės kiekį.

2 žingsnis: Pasukite raktelį ir leiskite varikliui atlikti keletą prasukimų. Jei variklis iš karto užsives, puiku. Jei ne, sukite variklį dar kelias sekundes, tačiau ne per ilgai. Starterio varikliukai gali lengvai perkaisti, jei jie veikia ilgiau nei dešimt sekundžių.

3 veiksmas: Palaukite minutę ar dvi ir vėl pakartokite procedūrą iš naujo. Nepasiduokite iš pirmo karto, tačiau būkite kantrūs ir neskubėkite: Akumuliatoriui gali prireikti minutės ar dviejų, kol jis vėl pradės veikti visu pajėgumu.

4 veiksmas: Jei turite karbiuratorinį automobilį (t. y. senesnį nei 20 metų), galite išbandyti starterio skystį. Jis parduodamas aerozoliniame balionėlyje ir purškiamas į oro valytuvą – paprašykite, kad automobilių dalių parduotuvėje jums parodytų, kaip jį naudoti.

Jei variklis sukasi lėtai?

Jei variklis užsiveda, tačiau girdite, kad sukasis, tarsi, lėčiau nei įprastai, atsakymas gali būti akumuliatoriaus temperatūroje. Deja, tam paprastai reikės jį išimti, todėl jei nežinote, kaip tai padaryti, ar neturite tam specialių įrankių ir žinių, geriau to patys nedarykite.

Kitas dalykas, kurį reikėtų patikrinti, tai akumuliatoriaus laidai ir gnybtai. Korozija ant gnybtų arba įtrūkę kabeliai gali trukdyti elektros srautui, ar neužtikrinti tinkamo jo tekėjimo. Jei pastebėjote rūdis, nuvalykite jas vieliniu šepečiu; įtrūkusius kabelius reikia pakeisti. Jei niekada anksčiau to patys nedarėte, geriausia tai palikti kvalifikuotam mechanikui.

Kaip užvesti naudojant kito automobilio akumuliatorių?

Jeigu jaučiate, kad pasukus užvedimo raktelį, variklis visiškai tyli ir neatlieka prasukimų – akumuliatorius bus greičiausiai visiškai išsikrovęs. Šiuo atveju prireiks kito automobilio, jo savininko, norinčio jums pagelbėti ir užvedimo laidų. Kaip užkurti automobilį naudojant užvedimo laidus, skaitykite čia: Kaip užkurti automobilį naudojant krokodilus – užvedimo laidus.

Apie laidų storio svarbą ir įtaką užvedimui naudingi patarimai šiame straipsnyje: Užvedimo laidai arba krokodilai. Jų storis ir gnybtai. 

Variklio užvedimas žiemą

About the Author /

redakcija@taisauautomobili.lt

Tiesiog vairuotojas, kuris nuolat stresuoja, kai kas nors nutinka jo automobiliui ir paniškai nerimauja, kai reikia eilinį kartą važiuoti į servisą. Dėl to įkūriau šį tinklapį, kuriame ieškau paprastų sprendimų ir duodu patarimus išspręsti dalykams, kurie kartais atrodo panašūs į didelį dramblį, nors tėra mažos musės. Pažinkime savo automobilius drauge.

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.